søndag 27. august 2017

Når aktiviteter blir stress

"Hvilke aktiviteter går han på?" Med en fireåring, snart femåring i hus, har vi de siste årene kjent og følt litt på dette med fritidsaktiviteter.

Det er ikke så ofte jeg deler hvordan vi løser foreldrerollen, men dette med aktiviteter er noe jeg har lyst å dele litt om. Jeg satt meg tidlig på bakbena da påmeldinger til aktiviteter begynte å poppe opp rundt oss. Jeg syns hverdagen var full nok. Tro meg, det er ikke farlig å kjede seg, jeg har vokst opp på en øy!

Mange barn har i dag en lenger barnehagedag enn vi voksne er på jobb. Tid har faktisk blitt den største luksusen vi kan gi dem. Tid til å gjøre ingenting. Tid til å komme på ting å gjøre selv. Tid til å gjøre ting sammen med familien.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Besøk www.hverdagsnett.no

Bloggen blir for tiden ikke oppdatert - gå isteden direkte til: www.hverdagsnett.no